פרגולה למרפסת

ההבדל שבין מרפסת חשופה לאחת שלבושה בפרגולה אלומיניום

ביצענו לחיים מפרדס חנה תכנון והקמה של פרגולה מאלומיניום. היות ויש לו נוף מלכותי מהמרפסת הוא התעקש ובצדק להתקין את הפרגולה ללא עמוד אמצעי. אורך הפרגולה הוא 7 מטר והשתמשנו בקורת עומס 50 על 150.

קורה זו יודעת לקחת מפתח של עד 620 ס"מ והוחלט על עמוד כפול לגשר על ה 80 ס"מ. הגוון הנבחר הוא קרם 1013 והרפרפות הצללה הם פרופיל אלומיניום U5 עם רווח של 25 מ"מ. ובסוף סגרנו את הגג עם סנטף רגיל חלבי למניעת כניסת גשם, אור התמזגות עם גוון האלומיניום.

מפרט טכני

גוון

RAL 1013

שלד

50/150

רפרפות

פרופיל אלומיניום U5 רווח 2 ס"מ

אגדים

80/40

הגנה מגשם

סנטף חלבי

למי מותר להתקין פרגולה אלומיניום במרפסת?

פרגולה מתאימה לקיץ ולחורף. לפני ארבע שנים התקבלה "רפורמת הפרגולות" המפשטת את ההליכים להתקנת פרגולות, כמו גם שערים, מחסנים וגדרות לגינה. הרפורמה הזאת חוללה מהפכה: העדר צורך לקבל היתר בנייה האיץ ברבים להזמין פרגולה, גם בהינתן מגבלות שונות החלות עדיין על המתקינים בביתם פרגולה: שטח הפרגולה לא יכול להיות גדול מ- 50 מ"ר או על רבע מהשטח (מרפסת, גג, חצר, גן ועוד).

עם זאת, דווקא בשל העובדה שאין צורך בהיתר והקלות והפשטות שבהן ניתן להתקין, חשוב לציין ואף להדגיש כי יש חשיבות מכרעת לשמירה על כללי בטיחות וזהירות מחמירים.

אם כבר מקימים פרגולה במרכז- אין איכותית ויפה כמו פרגולה אלומיניום. אין חסינה ועמידה ממנה מפני אש, שמש, גשם, חלודה, וגורמי קורוזיה שונים.

פרגולה דו-תכליתית, לחורף ולגשם היא, בעצם, פרגולה רב עונתית. היא מאפשרת ליצור מתחם שניתן לנצל אותו לבילוי, לאירוח, למשחקים, לעסק (פרגולה בפתח בתי קפה מסעדות מאפשרת לבעלים למצות את מלוא הפוטנציאל העסקי בכך שהוא מאפשר הגדלת מספר הסועדים).

פרגולות משדרגות הן את חזות הנכס והן את שוויו הכספי

יש הבדל גם בכוח המשיכה ובאטרקטיביות של בית עם פרגולה במרכז, לעומת בית בלעדיה. על מנת לבחור את המקום המתאים ביותר לפרגולה- במרפסת, בגן, בחצר, במבואת הבית, רצוי להתייעץ עם אדריכל ומעצב וכמובן להגדיר ולאפיין יחד אתם את אורח החיים במשפחה, הרגלים, מספר הנפשות ועוד.

פרגולה מאלומיניום דמוי עץ או רגילה מאפשרת גם איטום מוחלט של הגג וגם אפשרות ליצור בין רפפותיו מרווחים לכניסת אור ואוורור. פרגולות מוצעות  כיום עם מנגנוני פתיחה וסגירה משוכללים, המתאימים לבית חכם, לרבות כאלה המצוידות בחיישני גשם ולחות, הניתנים להפעלה בשלט רחוק.

פרגולה שניתן לסגור אותה משלושה ואף מארבעה (באמצעות חומר שקוף, מעיין וילון שניתן להזזה, שהרי איש לא מתכוון להפוך פרגולה לחדר אטום) צדדים מאפשר ליצור ממנה מתחם המגדיל את שטח הבית או בית העסק.

בחינה מקצועית ומושכלת של יתרונות פרגולה אלומיניום לעומת חסרונותיה מדגישה את הכדאיות והתועלת שבבחירה להתקין פרגולה במרכז- במרפסת הבית.

פרגולה – גג יעיל ויפה

פרגולה מהווה גג לחנייה ולגינה, והיא משפרת ומעצימה את החזות של הכניסה לבית. היא מהווה מעין חלון ראווה ולכן הבחירה באלומיניום היא בחירה מתבקשת מבחינה אסתטית, היות שניתן להזמין ולקבל אותה במבחר צבעים ולהתקינה בגדלים, בצורות ובאופני שונים.

תכנון הפרגולה מבעוד מועד, יחד עם תכנון הבית עצמו או הוספתה בתהליך שיפוץ הבית מאפשרת לכם ליהנות מתוספת חשובה ומשמעותי אשר גם משפרת את איכות החיים וגם מייפה את הבית וסביבתו.

על מנת להשתכנע בכדאיות הוספת פרגולה כל מה שנדרש הוא להסתכל במו עיניכם על דגמים שונים של פרגולות. המבחר כיום הוא גדול והאפשרויות רבות. עובדה זו מאפשרת לערוך סקר שוק ולבדוק ספקים פוטנציאליים של יצרנים ומתקיני פרגולות.

על מנת לייפות  פרגולה עשויה אלומיניום בעיקר כאשר נוספת לה סגירת צד, ניתן לשלב בה חומרים אחרים, זה אמנם ייקר את מחירה אבל ישווה לפרגולה מראה מהודר ויוקרתי.

משך חייה הארוך של פרגולה אלומיניום עשויה מחומר עמיד וחסין בעל תכונות אל חלד הופכת את רכישתה למועילה ומשתלמת. אם אתם רוצים להצטרף אל רבים לפניכם שהוסיפו פרגולה לביתם כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם חברה שהיא שם דבר בתחום, המעסיקה אנשי מקצוע מנוסים שייתנו לכם את המענה הטוב ביותר.

פרגולות בעוד ערים בישראל
התקנת פרגולות ביקנעם עילית
פרגולה

פרגולה התקנת פרגולה מאלומיניום לצפייה