פרויקט הקמת הפרגולות והחיפויים באוניברסיטת תל אביב

אוניברסיטת תל אביב ביקשו לחפות את קירות הפקולטה למדעים וליצור פרגולות אלומיניום ליצירת מראה נעים ואסטטי למבנה. קיבלנו מהם פנייה יזומה. בפגישה שנערכה עימם הם ביקשו לתת מראה אוורירי שישבור את כבדות הפרגולה והמבנה.
נבחר לפרויקט הזה גוון לבן על מנת לתת קונטרסט מהקירות האפורים. 
היתה התלבטות האם לעשות את חיפוי האלומיניום עם אלוקובונד או פח אלומיניום 2 מ"מ. בסוף, מאילוצים טכניים נבחר הפח אלומיניום 2 מ"מ בהדקה עם המערכת של 3M ותבריגים סמויים להצללה.

העבודה נעשתה בגובה ולכן נדרשה במת הרמה לביצוע.

מנהלי הפרויקט מטעם האוניברסיטה היו מאוד מרוצים מהתוצאה הסופית ואנחנו כבר במו"מ איתם לפרויקט נוסף בצידה השני של האוניברסיטה.

מזמין העבודה: אוניברסיטת תל אביב

מפרט טכני

גוון

צביעה בתנור 9016

שלד

פרגולה פלדה צפה - דבל טי 240

רפרפות

רפרפות הצללה 40/100 ברווח 100 מ"מ מעוגנות ע"י תושבות נסתרות

חיפוי

חיפוי אלוקובונד לקירות 2 מ"מ

הגנה מגשם

ללא סנטף

הקמת פרגולות אלומיניום

מתלבטים האם להקים פרגולה בבית? לא בטוחים שהיא מתאימה לכם ואולי חוששים מכך שלא תעשו בה שימוש כראוי?

מדובר כמובן בחששות אמיתיים ואף הגיוניים לחלוטין, מפני שאנו עדים הרבה מאד פעמים לבתים ומשפחות שהשקיעו ממיטב כספם בפרויקט הקמת פרגולות ובסופו של דבר זנחו אותו בתוך מספר חודשים, או אפילו שבועות.

אך האמת היא שמקרים כאלו קורים לרוב בשל לתכנון לקוי של הקמת הפרגולה, וניתן בהחלט להימנע מהם – כך שלבסוף תיהנו לאורך שנים רבות ממתחם נוסף בבית שלא היה בו שימוש מרובה (אם בכלל) קודם לכן, עם הנאה ונוחות מרבית.

פרויקט הקמת פרגולות אלומיניום באוניברסיטת תל אביב

למה בכלל להקים פרגולה?

נתחיל מהשאלה הבסיסית יותר: אם אתם עדיין נמצאים בשלב ההתלבטות, אולי פירוט היתרונות וההצעות למה שהמתחם יכול להפוך עשויים לעזור לכם לקחת החלטה מושכלת יותר: החל מהוספת נפח ומקום פיזי להווי ולזכרונות חדשים בבית, דרך הקצאתו של יותר מרחב פונקציונלי בבית ועד לפרטיות רבה יותר של בני הבית

– כל אלה הם רק התנאים הפיזיים הראשוניים שעומדים בבסיס ההחלטה על התקנת פרגולות, זאת בעוד שכאשר תרדו לפרטים הקטנים יותר, תגלו עוד עולם שלם של אפשרויות ויתרונות, באופן שמתאים לכם והולם את הצרכים והרצונות הספציפיים שלכם עוד הרבה יותר מכך.

הקמת פרגולות – איך לעשות זאת נכון?

אם הבנתם סופסוף מדוע הקמת פרגולות היא תמיד רעיון טוב והשתכנעתם שגם לכם כדאי לעשות זאת, כעת יגיע הזמן לשאול את השאלות הפרקטיות, הקודמות לבנייה עצמה:

ראשית חשוב לקחת בחשבון את התנאים הפיזיים של ביתכם, בשאלות כמו באיזה אזור בארץ אתם מתגוררים, מהם כיווני השמש שאתם חשופים אליהם, האם יש עצים שעשויים להזיק מבחינת לכלוך או לחלופין לסייע בהצללה? האם יש שכנים קרובים שאתם מעוניינים במחיצה שתגביר את הפרטיות מולם? באיזו קומה אתם גרים והאם חיות יכולות להיכנס פנימה? כל הנתונים הללו הם למעשה הקריטיים ביותר בשאלה האם ייעשה או לא ייעשה בסופו של דבר שימוש בפרגולה, ולכן חייבים לקחת בחשבון כל פרט ותרחיש שעשוי להיות רלוונטי להקמתה.

רפרפות הפרגולה בפרויקט באוניברסיטת תל אביב