הקמת פרגולה לחצר מאלומיניום דמוי עץ בנס ציונה

מפרט טכני

גוון

חום בהיר

שלד

50/150

רפרפות

פרופיל 13/70 מ"מ

אגדים

50/150

הגנה מגשם

ללא סנטף

פרגולה אלומיניום דמוי עץ

פרגולה לחצר היא בחירה של איכות חיים

פרגולות מכל הסוגים, הן הבטחה לאיכות חיים גבוהה יותר. פרגולה לחצר היא זן מסוים של בחירה זו, שאנו יכולים למצוא בשלל מודלים וסגנונות שיתאימו לנו.

ההחלטה לבחור בבניית פרגולה לחצר היא החלטה שבוודאי ממשיכה קו רציף של שיפוצים או פרויקטים של טיפוח ותחזוקת הבית, כדי לאפשר לבני הבית איכות חיים גבוהה יותר והנאה צרופה.

ובכן, פרגולה לחצר היא הנאה צרופה. לשבת בצהרי היום כשהשמש קופחת על ראשינו, אך בתווך פרגולה, מאפשר לנו להנות מאור השמש, מבלי להיחשף לחסרונות שבה. האוויר הנעים שבחוץ, האפשרות לצאת להתאוורר מבין כתלי הבית, וההתכנסות של משפחה או חברים, או גם לבד עם ספר טוב וכוס קפה, היא איכות חיים, הלוא כן?

האם פרגולות לחצר זהות לפרגולות במרפסת הבית?

ההבדל העיקרי בין פרגולות לחצר לבין פרגולות למרפסת, הן שהפרגולות לחצר בעלות שני אלמנטים נבדלים בולטים: צורת התמיכה שלהן, שלא כמו במרפסת, בחצר הפרגולה אינה יכולה להיתמך על ידי עמודים, וכמו כן, פרגולה בחצר, אינה יכולה להיות בעלת רפרפת או חיפוי מרווחים כמו זו שבמרפסת.

בחצר אנו מבקשים לרוב שיהיה סנטף, או רפרפת בעלת רווחים צפופים, או כל חיפוי אחר שמתאים לכך.

ניתן לומר שבגדול, הפרגולות עשויות להיות דומות ואף יילקחו מדגמים זהים. אך אם נתמקד בהבדלים, חשוב לשים לב לאלמנטים הנזכרים, וכן להתאמת הפרגולה במידותיה וסגנונה למרכז החצר, שם היא נחשפת מארבע כיוונים לרוח.

ציפוי צמחייה של פרגולה בחצר

אחד הדברים היפים ביותר שניתן לשלב במהלך תכנון בניית והקמת פרגולה בחצר, היא שזירת תכנון הנוף בתכנית.

הצמחייה שעשויה לתת מענה הן לתחימת הפרגולה עצמה מבחינה פרקטית, והן לאסתטיקה, לפאר ולהדר של הפרגולה, יכולות להיות ממש קוסמות.

פסיפלורה למשל היא צמח נהדר שנהוג לשים על גדרות חיות, וכך לתת לה לטפס על הפרגולה, ולצפות אותה ממש במהירות, עם המון מים ואהבה. לכל עציץ פסיפלורה יש שנתיים שבהן הוא יחיה באושר, ולאחר מכן, רצוי להחליף. בשנתיים האלו תהנו מפירות רבים, צל טבעי משגע וירוק בעיניים.

עוד צמחים מטפסים כמובן יועילו לחגיגה, וגם שתילת עצים, אם עצי נוי או עצי פרי, יוסיפו מאוד מסביב. רצוי לשים לב ששתילת העצים נעשית תוך חישוב צמיחתם וגודלם הפוטנציאלי.

עצי מורינגה למשל, הם דקים וארוכים, וניתנים לשינוי וגיזום בהתאם לנדרש, ואף עשירים באיכותם ותרומתם לאדם.