אז מה היתרונות של דק סינטטי על פני דק עץ רגיל?

הדיון בין אוהבי הדק הטבעי לבין מצדדי הדק הסינטטי הוא ארוך שנים, ולכל צד בדיון רשימה ארוכה של סיבות מנומקות היטב מדוע הדק "שלו" עדיף.

אז מה היתרונות של דק סינטטי דמוי פרקט על פני דק עץ רגיל?

עמידות נגד מזגי האוויר

דק סינטטי הוא מוצר בעל עמידות גבוהה במיוחד בפני נזקי מזג האוויר. הוא אינו מתיישן, נשבר, נסדק או מתעוות כתוצאה מנזקי האקלים וגם לאחר שנים רבות הוא נראה כפי שנראה ביום בו התקנתם אותו.

עמידות כנגד מזיקים

מכיוון שמדובר בחומר סינטטי, הוא עמיד בפני טרמיטים וחרקים נוספים, בשונה מדק עץ אשר מושך טרמיטים וחרקים שונים ודורש טיפולי תחזוקה לדחיית מזיקים.

תחזוקה

דק סינטטי דמוי פרקט דורש מעט מאד תחזוקה : אין צורך בשימון שלו. צביעה ופעולות שימור נוספות, אשר נדרשות באופן שוטף עם דק עץ טבעי.

נקיון

קל מאד לנקות אותו בחומרי ניקיון סטנדרטיים, בדומה לשטיפת רצפות.

עמידות נגד רטיבות

הוא עמיד מאד בפני מים, רטיבות, עובש ופטריות ולכן הוא אידיאלי להתקנה סביב בריכות וג'קוזי. חמישית, דק סינטטי דמוי פרקט מאפשר לכם בחירה בין מגוון רחב מאד של גוונים וטקסטורות וניתן להגיע לתוצאה אשר דומה מאד למראה של עץ טבעי.

מוצר ירוק

מדובר במוצר ירוק ואקולוגי. הוא מיוצר מחומרים ממוחזרים ואינו דורש כריתה של עצים, תהליך הייצור שלו אינו כולל דרכי עיבוד וחומרים אשר מזיקים לסביבה,, כמו למשל תהליך חיטוי עץ אורן כדי שניתן יהיה לעשות בו שימושי חוץ.

דמוי פרקט - השקעה חד פעמית לטווח הארוך

ומה החסרונות של דק סינטטי? חסרון אחד הוא שאין לו את האופי הייחודי של עץ, לא מבחינת המראה ולא מבחינת המגע. עם זה אין לנו איך להתווכח ואכן מי שאוהב מאד עץ ומוכן לספוג את חסרונותיו (שבעיני אוהבי העץ הם יתרונות : חומר חי ונושם, מגיב לסביבה, משתנה עם הזמן, ניתן לראות עליו את "שיני הזמן" –את כל אלו מסווגים אוהבי העץ כיתרונות שלו על פני חומרים אחרים).

חסרון נוסף הוא שדק סינטטי נוטה להתחמם מאד בחשיפה לשמש, בדומה לדשא סינטטי. לכן הוא דורש פתרונות הצללה שימנעו ממנו להתחמם יותר מדי.

חסרון שלישי ואחרון של דק סינטטי הוא עלותו הגבוהה יחסית לדק עץ טבעי. כאן חשוב לציין כי דק סינטטי הוא השקעה חד פעמית אשר מתקזזת עם החיסכון העתידי בהוצאות התחזוקה של הדק לעומת דק עץ טבעי, ועם עובדת היותו מוצר איכותי שיאריך שנים הרבה אחרי כל דק עץ טבעי

דק סינטטי ללא ברגים – התקנה נסתרת

מעבר לעובדה שדק סינטטי הוא יציב ועמיד ביותר, בשונה מדק עץ הדק הסינטטי לא יוצר עיוותים שנוצרים עם הזמן והא שומר על מראה אחיד לתקופה ארוכה מאוד.

אז אמרנו שדק הסינטטי שומר על מראה טוב לאורך תקופה ארוכה ועדייו הוא צורך תחזוקה מינימלית ביותר במיוחד בהשוואה לדק עץ שגם צריך לשמור עליו והוא גם מצריך תחזוקה שוטפת.

יתרון אחד בולט ביותר "תרתי משמע" הוא האפשרות של דק סינטטי המותקן ללא ברגים יתרון זה הוא יתרון הנראה לעין ומבדיל את הסינטטי מהטבעי התקנת דק ללא ברגים מקנה מראה חלק למראית עין וגם מבחינת מגע ואחזקת הדק.

דוגמאות דקים סינטטים

דק סינטטי מדגם אגוז
דק סינטטי מדגם אגוז
דק סינטטי מדגם אלון
דק סינטטי מדגם אלון
דק סינטטי מדגם בוק
דק סינטטי מדגם בוק
דק סינטטי מדגם בזלת
דק סינטטי מדגם בזלת
דק סינטטי מדגם גרפיט
דק סינטטי מדגם גרפיט
דק סינטטי מדגם דובדבן
דק סינטטי מדגם דובדבן
דק סינטטי מדגם סקוייה
דק סינטטי מדגם סקוייה
דק סינטטי מדגם פלטיניום
דק סינטטי מדגם פלטיניום
דק סינטטי מדגם קרם
דק סינטטי מדגם קרם