הקמת דק סינטטי בהרצליה

גם בהרצליה אוהבים את הדקים הסינטטים שלנו, הפעם הגענו למשפחה מקסימה שביקשה להוסיף שני דקים סינטטים בחצר ביתה. לאחר תכנון קצר ובחירת החומרים הגענו אליהם להתקנה. תוכלו לראות בעצמכם את שלבי התקנת הדק שביצענו.
אז לכל תושבי הרצליה, הרצליה ופיתוח ובכלל.. מעוניינים בדק סינטטי? צרו איתנו קשר ונשמח לעזור

דק סינטטי בהקמה
דק סינטטי במרכז

מה הם דקים סינטטים ולמה הם משמשים

רוצים לרצף את רצפת הגינה שלכם, אזור הגישה לבריכה, או שמא אולם אירועים? מתלבטים בין סוגי הריצוף השונים ובין האפשרויות העיצוביות הרבות? חשוב מאד לזכור שישנם עוד כמה פרמטרים חשובים, חוץ מעיצוב. יש לוודא שהחומר ממנו תבחרו לבנות את הדק הוא בטיחותי, עמיד ורב-עונתי.

הדקים הסינטטיים נועדו למלא את כל הקריטריונים שציינו בפניכם, ואף יותר. דק סינטטי הוא חומר המיוצר משילוב של חומר פלסטי בשם פולימר עם שבבי עץ. הפולימר מעניק לדק את עמידותו, ושבבי העץ מעניקים לן את המראה הטבעי והאותנטי. דקים משמשים זה שנים רבות כאופציה מועדפת בקרב רבים בארץ ובחו"ל.

כבר היום, ניתן לראות אולמות אירועים עם רצפת דקים מזמינה ומהממת, המעניקה הרגשה של קפיצה קטנה לחו"ל. רצפת הדק דמוית העץ מעניקה הרגשה של אותנטיות וחום, ותאפשר לאורחים של כל אירוע להרגיש רצויים ואהובים.

בריכות רבות מתהדרות גם הן בסביבה של דקים, המעניקה ניגוד מהמם בין הצבע הטבעי של עץ למים הצלולים, ויחד יוצרת אווירה קסומה של חופש ומרגוע. הילדים (וגם המבוגרים) ייהנו להתרוצץ הלוך ושוב על הדק, לפרוש שמיכה ולהתפנק בשמש, או לשבת עם ספר טוב וגלידה.

מקומן של הגינות הביתיות גם לא נפקד, ואנו מוצאים יותר ויותר גינות שמעצביהן בחרו בדקים במקום בריצוף, על מנת למקסם את חוויית הטבע שהגינה מעניקה. התקנה של דק במקביל לצמחיה שופעת ולמפלי מים מלאכותיים מעניקה נופך ציורי לגינתכם, ומאפשרת לכם ולאורחיכם להרגיש בתוך אגדה קסומה.

למה דק סינטטי עדיף על דק מעץ

כבר ציינו בקצרה את הקריטריונים שצריכים להוביל אתכם במציאת הרצפה המושלמת לשטח שלכם. כעת נרחיב קצת על יתרונותיו של הדק הסינטטי לעומת דק מעץ טבעי, כדי שתוכלו לקבל תמונה ברורה יותר, ותבינו למה אנו ממליצים דווקא על הדק הסינטטי.

הדק הסינטטי מורכב, כפי שציינו, משילוב של פולימר ושבבי עץ. השילוב החדיש הזה מאפשר לדק להיות עמיד ביותר.

השימוש בפולימר הפלסטי כחומר הגלם העיקרי, מנטרל את בעיית התולעים שעלולה לכרסם בדקים מעץ. כמו כן, הוא מונע מריקבון שפושה לעתים בקונסטרוקציות מעץ, שכן הפלסטיק הוא כמובן עמיד למים. דקים מעץ עלולים גם להתנפח כתוצאה ממגע עם מים, ולכן לא מתאימים לסביבה של בריכה או אולם אירועים, ואפילו לא לגינה. כולנו היינו ילדים ויודעים שמלחמות מים הן בלתי נמנעות בימים שרביים, ולא היינו רוצים שהן תהרוסנה לנו את הדק…

הדק הסינטטי מורכב, כפי שציינו, משילוב של פולימר ושבבי עץ. השילוב החדיש הזה מאפשר לדק להיות עמיד ביותר.

השימוש בפולימר הפלסטי כחומר הגלם העיקרי, מנטרל את בעיית התולעים שעלולה לכרסם בדקים מעץ. כמו כן, הוא מונע מריקבון שפושה לעתים בקונסטרוקציות מעץ, שכן הפלסטיק הוא כמובן עמיד למים. דקים מעץ עלולים גם להתנפח כתוצאה ממגע עם מים, ולכן לא מתאימים לסביבה של בריכה או אולם אירועים, ואפילו לא לגינה. כולנו היינו ילדים ויודעים שמלחמות מים הן בלתי נמנעות בימים שרביים, ולא היינו רוצים שהן תהרוסנה לנו את הדק…

כולנו יודעים שבהזמנת מוצרים לבית או לגן, עלינו לקחת בחשבון גם את עלויות התחזוקה השנתיות שהן ישיתו עלינו. דקים מעץ דורשים תחזוקה שנתית, הכוללת שיוף, צביעה, ובדיקות מפני ריקבון. לעומת זאת, הדקים הסינטטיים דורשים תחזוקה מינימלית. ניתן לנקות אותם בעזרת שטיפה פשוטה של מים וסבון, ולתת להם להתייבש בשמש, ללא חשש מריקבון. התחזוקה הפשוטה הופכת את הדק למתאים במיוחד לאולמות אירועים ולסביבת הבריכה, שדורשים ניקיון ותחזוקה שוטפים.

הדקים הסינטטיים קיימים במגוון של צבעים ועיצובים, ומאפשרים לכם לבחור בין עיצוב שדומה לעץ, או לעיצובים שונים, כפי טעמכם. תוכלו להתאים את הצבע של הדקים לסביבה, ולהרשים את כולם. להרגשה חמימה יותר, בחרו בדקים בעלי צבע כהה, עם חריצים הנראים יותר לעין. להרגשה נקיה ואלגנטית, בחרו בצבעים בהירים, ובעיצוב ללא חריצים רבים מדי. תוכלו לבקר אותנו ולהתרשם מהדגמים המהממים שלנו.

איך מתקינים דק סינטטי?

לחצו וגלו

אם הגעתם עד לפה, אתם כנראה חושבים ברצינות על האופציה הכדאית מאד של התקנת דק סינטטי. לנוחיותכם, נשמח לפרט את שלבי ההתקנה של הדק, תוך פירוט היתרונות של התקנה על בסיס ברזל לעומת בסיס מעץ.

לאחר שמדדתם את השטח עליו אתם רוצים להקים את הדק, חשוב לשים לב אם אתם צריכים הגבהה או חפירה. הגבהה נדרשת כאשר אתם רוצים שהדק יהיה גבוה במקצת מהאזור הסובב אותו. אם אין לכם מדרגה בכניסה לבית או לאולם, תידרשו לעשות חפירה לפני הנחת הדק, שכן הדק דורש מרווח מסוים של גובה, ואנו לא רוצים שהוא יחסום את הכניסה לבית.

לאחר שבדקתם את הדברים הללו, חשוב לבחור נכונה את הבסיס עליו יורכב הדק. בסיס מברזל הוא הפייבוריט שלנו, מכיוון שהוא מאד עמיד, גם למשקלים גבוהים ביותר. אך חשוב לזכור שעל הברזל להיות מגולוון על מנת שלא יחליד, ולוודא שכל הריתוכים שלו להיות צבועים בצבע נגד החלדה. בסיס מעץ הוא האפשרות הזולה יותר, והיא מאפשרת הברגה גלויה, שיכולה להוסיף נופך אותנטי לפרויקט.

אנו ממליצים להשאיר מרווח בין התשתית לאדמה, כדי למנוע קורוזיה בתשתית מברזל, או ריקבון בתשתית מעץ. כדי לייצר את המרווח, נניח מעין "רגליים" מזופתות לבור התשתית, ונמלא את הבור בבטון מוכן ומהיר ייבוש. תשתית מעץ תחובר לרגליים באמצעות ברגים, בעוד תשתית מברזל תחובר אל הרגליים באמצעות ריתוך.

לאחר שבחרנו את הבסיס, אנו מבריגים כל קורה (דק) בנפרד, עד לקיבעון הלוח על התשתית, ובסיום התהליך, תוכלו ליהנות מדק מושלם. כמובן שהכל נעשה אחרי מדידות מדויקות ובעזרת אנשי מקצוע מיומנים. נשמח לעמוד לשירותכם בכל עת, ולענות על שאלות לגבי תהליך הבחירה וההזמנה של דקים עבור הבית, הגינה או אולם האירועים שלכם.